tisdag 4 april 2017

gör söta "blomsterägg" ~ make eggs with flowers

there is a translator to the right
Dessa underbara ljusa kvällar.... nu får man verkligen "betalt" för mörkret på vintern...
ikväll har jag gjort lite "svävande ägg" med blommor i.....

först tog jag och försiktigt knäckte några ägg i ena änden...
( innehållet fick bli äggröra)
sköljde ur äggen ordentligt och gjorde små håla på varje sida.....

i hålen trädde jag in ett vanligt tunt band....
gjorde knutar så det höll ordentligt.....

och hängde upp äggen lite fint.......

sedan var det bara att gå ut i trädgården och plocka små fina buketter.
OBS!! glöm inte att fylla på vatten i ägget först.. så det hänger stadigt.......

ett till.....

man blir allt lite glad av att PÅSKPYSSLA :)

Hoppas Alla har det fint i Våren
och ni kan lätt följa mig på
där jag heter rosegardenmalevik
eller Facebook
där jag heter 
kran kram 
Håkan

3 kommentarer:

  1. Good evening,
    I look at each of your presentation. All are beautiful and delicate that you make. Inspiration and love for beauty! Sorry I do not have time to comment every time but always delights me everything.
    With admiration,
    Mia Coman

    SvaraRadera
  2. Your creations are always exquisite and beautifully done. You are an artist. Really enjoy your blog. Kay (from Louisiana) :)

    SvaraRadera